Перейти до основного вмісту
Бирка Маріан Філаретович
доктор педагогічних наук, професор
професор кафедри

Web of Science

Scopus

ORCID

Google Scholar

Researchgate.net

Науковці України

ResearcherID

БІБЛІОМЕТРИКА УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИ

Коло наукових інтересів: методика викладання інформатики, змішане навчання, використання ІКТ в освіті, професійний розвиток педагогів, онлайн-навчання, алгоритмічне мислення та ін.

Викладає такі основні та вибіркові курси: «Методика викладання інформатики», «Вибрані питання інформатики», «Методика впровадження дослідницьких робіт з інформатики», «Технології викладання інформатики у закладах освіти», «Сучасні проблеми інформатики». 

Бирка М. Ф. Теорія та практика професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіті : монографія. Чернівці: Технодрук, 2015. 440 с.

  1. Ковальчук В.І., Бирка М.Ф. Методичні рекомендації до курсу «Інформаційні технології» у ПТНЗ. Професія – «Кравець» (форма навчання – ТУ) / Василь Ковальчук, Маріан Бирка. – К.: ТОВ «Майстерня книги», 2010. – 136 с.
  2. Навчально-тематичний план та програма курсів підвищення кваліфікації вчителів вищої категорії (за бажанням), з педагогічним званням «старший вчитель», «вчитель-методист» (пролонгована форма навчання) / Укл.: Бирка М.Ф., Ведмеденко Д.В. – Чернівці: ІППОЧО, 2011. – 50 с.
  3. Бирка М.Ф. Використання ІКТ у навчально-виховному процесі ЗНЗ: запитання і відповіді (методичний посібник) / М.Ф.Бирка. – Чернівці: ІППОЧО, 2012. –  52 с.
  4. Бирка М. Ф. Електронні засоби навчання: загальна характеристика / М. Ф. Бирка // Інформаційно-комп’ютерні технології в освіті: науково-практичні аспекти / Упор.: М. Ф. Бирка. – Чернівці-Вижниця: Черемош, 2012. – С. 37-45.
  5. Бирка М. Ф., Мельничук Г.Л. Використання комп’ютерних презентацій для подання навчального матеріалу / М. Ф. Бирка, Г. Л. Мельничук // Інформаційно-комп’ютерні технології в освіті: науково-практичні аспекти / Упор.: М. Ф. Бирка. – Чернівці-Вижниця: Черемош, 2012. – С. 46-54.
  6. Бирка М.Ф. Напрями використання інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі: запитання і відповіді / Методичний посібник. – Чернівці: Технодрук, 2013. –  64 с.
  7. Бирка М.Ф. Клим’юк І.І. Методика написання, оформлення та захисту індивідуального творчого проекту слухача курсів підвищення кваліфікації / М.Ф.Бирка, І.І.Клим’юк // Методичні рекомендації. – Чернівці: Технодрук, 2013. – 36 с.
  8. Бирка М.Ф. Використання ІКТ у навчанні: запитання і відповіді / методичний посібник.  Чернівці: Технодрук, 2018.  64 с.
  9. Бирка М.Ф. Компетентнісний підхід як освітня інновація / методичний посібник.  Чернівці: Технодрук, 2019. 32 с.
  10. Бирка М.Ф. STEM-освіта як сучасна інновація / методичний посібник.  Чернівці, 2019. 28 с.
  11. Бирка М.Ф. Сучасні підходи до викладання інформатики в школі / методичний посібник.  Чернівці: Технодрук, 2020. 164 с.
  1. Byrka M. F. Blended learning strategy in teacher training programs. Information Technologies and Learning Tools. 2017. Vol. 62. No 6. Pp. 216-224. https://doi.org/10.33407/itlt.v62i6.1802 (Web of science)
  2. Byrka M., Sushchenko A., Lukashiv T. Components of ICT competence of teachers of mathematics and informatics. Information Technologies and Learning Tools. 2019. Vol. 74. No 6. 225-237. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v74i6.3258 (Web of science)
  3. Antonyuk S. V., Byrka M. F., Gorbatenko M. Y., Lukashiv T. O., and Malyk I. V. Optimal Control of Stochastic Dynamic Systems of a Random Structure with Poisson Switches and Markov Switching. Journal of Mathematics. Vol. 2020. Article ID 9457152. 9 p. https://doi.org/10.1155/2020/9457152 (Scopus)
  4. Byrka, M.F., Sushchenko, A.V., Svatiev, A.V., Mazin, V.M., & Veritov, O.I. (2021). A New Dimension of Learning in Higher Education: Algorithmic Thinking. Propósitos y Representaciones, 9(SPE2), e990. DOI: http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE2.990 (Scopus)
  5. Byrka, M., Cherevko, I., Yakubovska, N., Shorobura, I., & Kurish, N. (2022). How to empower online teaching: 12 principles for higher and postgraduate education. Information Technologies and Learning Tools, 91(5), 70-83. https://doi.org/10.33407/itlt.v91i5.4989 (Web of science)
  6. Mazin, V., Byrka, M. (2022). Motives of teenagers to participate in fencing and football sports. Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22 (Issue 5), Art 165, pp. 1319–1326. May 2022. DOI:10.7752/jpes.2022.05165. (Scopus)
  1. Byrka M. The barriers and challenges to successful implementation of STEM education in Ukraine. Innovations in Science and Education: Challenges of our time. 2017, 2, 201-204.
  2. Bileanin G., Bârca M. Competențele cheie ale personalității: modelul «5+2». Un secol pentru educatie. Suceava: Editura George Tofan, 2018. P. 248-250.
  3. Byrka M., Chubrey O. Auto-psychological competence of future teacher of geography as a component of professional training. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. 2019. Vol. 33. No. 3. P.3-5. DOI: https://farplss.org/index.php/journal/article/view/615 https://doi.org/10.33531/farplss.2019.3.01
  4. Byrka M., Sushchenko A., Chubrei O., Yakubovska N., Dudchak H. (2022). Teacher Professional Development in the Conditions of Education Transformation: New Regulatory Framework, Challenges and Opportunities. Journal of International Legal Communication. 6 (3), 60-70. JILC. https://doi.org/10.32612/uw.27201643.2022.5. pp.60-70.
  1. Бирка М.Ф. Структура, основні завдання та управління діяльністю регіональної складової системи післядипломної педагогічної освіти / М.Ф.Бирка// Науковий журнал «Молодий вчений». – № 5 (08). – Травень 2014 р. – Частина ІІ. – Херсон: ТОВ «Видавничий дім «Гельветика», 2014. – C. 116-120.
  2. Бирка М.Ф. Модель системи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіті / М.Ф.Бирка // Scientific Journal «ScienceRise». – 2015. – №10/5(15). – C.4-8. DOI: 10.15587/2313-8416.2015.51532.
  3. Бирка М.Ф. Методологічні основи функціонування системи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // International Scientific Journal: зб. наук. пр. – Вип. 7. – 2015. – С.24-30.
  4. Бирка М.Ф. Результати експериментальної роботи з професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіті / М.Ф.Бирка //  Науковий огляд. – № 9 (19). – 2015.  С. 79-88.
  1. Бирка М.Ф. Формування тематичної та семестрової оцінки на базі інтелектуальної технології / М.Ф.Бирка // Науковий вісник Чернівецького університету: зб. наук. пр. – Вип.  424. – Серія: Педагогіка та психологія. – Чернівці: Рута, 2008. – С. 14-20. – Бібліогр.: с. 20.
  2. Бирка М.Ф. Моніторинг якості освіти учнів у професійно-технічних навчальних закладах / М.Ф.Бирка // Вища освіта України – Додаток 3, том IV (11) – 2008 р. – Тематичний випуск „Вища освіта України у контексті інтеграції  до європейського освітнього простору”. – С. 19-23.
  3. Бирка М.Ф. Ефективність проведення тестів у професійно-технічних навчальних закладах / М.Ф.Бирка // Проблеми емпіричних досліджень у психології. – Випуск 2. – К.: Гнозис, 2009 р. – С. 129-134.
  4. Бирка М.Ф. Теоретичні та організаційні проблеми запровадження компетентнісного підходу у професійно-технічну освіту / М.Ф.Бирка  // Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць / Ун-т менедж. освіти АПН України, Асоц. безперерв. освіти дорослих ; редкол. : О.Л.Ануфрієва та ін. – К., 2005 – Вип. 11 / голов. ред. В.В. Олійник. – К.: Геопрінт, 2009. – Ч. 1. – С. 41-48.
  5. Бирка М.Ф., Ковальчук В.І. Професійна компетентність викладача інформаційних технологій ПТНЗ / М.Ф.Бирка, В.І.Ковальчук // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди": науково-практичний збірник. – Переяслав-Хмельницький, 2009. – 176 с., - с. 125-129.
  6. Бирка М.Ф. Креативність у професійній діяльності викладача інформаційних технологій професійно-технічного навчального закладу / М.Ф.Бирка // Креативність і творчість. – Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – Серія «Соціологія. Психологія. Педагогіка». – Тематичний випуск № 1. / Відп. ред..: І.П.Маноха. – К.: Гнозис, 2009.– С. 280-285.
  7. Бирка М.Ф. Концептуальні засади професійної компетентності викладача інформаційних технологій професійно-технічного навчального закладу / М.Ф.Бирка // Науковий вісник Чернівецького університету: зб. наук. пр. – Вип.  469. – Серія: Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2009. – С. 3-10.
  8. Бирка М.Ф. Методика розвитку професійної компетентності викладача інформаційних технологій ПТНЗ / М.Ф.Бирка // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Вип. 25 / Редкол.: І.А.Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2010. – С. 123-128.
  9. Бирка М.Ф. Психолого-педагогічні умови забезпечення неперервної освіти викладачів у професійно-технічних навчальних закладах // Вища освіта України – Додаток 4, том V (23) – 2010 р. – Тематичний випуск „Вищий освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. – С. 42-49.
  10. Білянін Г.І., Бирка М.Ф. Професійний розвиток учителів в Україні: уроки з американського досвіду / Г.І.Білянін, М.Ф.Бирка // Вища освіта України – Дод. 2 до № 3, том І (26) – 2011 р. – Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ: Гнозис, 2011. – С. 35-44.
  11. Бирка М.Ф. Рівень загальнонаукової методології дослідження проблеми професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Педагогічний альманах: Збірник наукових праць / редкол. В.В.Кузьменко (голова) та ін. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2013. – Вип. 18. – С. 89-94.
  12. Бирка М.Ф. Рівень конкретно-наукової методології дослідження проблеми професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» – Додаток 1 до Вип. 27, Том ІІ (35) : Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2012. – С. 445-452.
  13. Бирка М.Ф. Теоретико-методичні основи використання інтелектуальних технологій у професійній діяльності вчителів природничо-математичних дисциплін. Нова педагогічна думка. 2013. № 3 (75).  С. 3-6.
  14. Бирка М.Ф. Професійний розвиток учителів природничо-математичних дисциплін як проблема педагогічної теорії / М.Ф.Бирка // Всеукраїнський науково-практичний освітньо-популярний журнал «Імідж сучасного педагога». – 2013. – № 7 (136). – С. 31-34.
  15. Бирка М.Ф. Аналіз понятійно-термінологічного апарату дослідження проблеми професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіті / М.Ф. Бирка // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: Т.І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2013. – Вип. 33 (86). – С. 95-100.
  16. Бирка М.Ф. Якісний стан організації професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін на рівні регіону / М.Ф.Бирка // Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка». – 2014. – № 3 (79).  – С. 13-17.
  17. Бирка М.Ф. Професійний розвиток учителів природничо-математичних дисциплін у міжкурсовий період на рівні навчального закладу / М.Ф.Бирка // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» – Додаток 1 до Вип. 31, Том ІІІ (45) : Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2013. – С. 273-279.
  18. Бирка М.Ф. Концепції неперервної освіти вчителів природничо-математичних дисциплін у європейських країнах / М.Ф.Бирка // Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка». – 2014. – № 4 (80).  – С. 73-77.
  19. Бирка М.Ф. Неперервна освіта вчителів природничо-математичних дисциплін у країнах співдружності незалежних держав / М.Ф.Бирка // Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр. / У-нт менедж. освіти НАПН України ; редкол. О.Л.Ануфрієва [та ін.]. – Вип. 10 (23) / голов. ред. В.В. Олійник. – К. : АТОПОЛ, 2014. – С.7-16.
  20. Бирка М.Ф. Концепції неперервної освіти вчителів природничо-математичних дисциплін у країнах дальнього зарубіжжя / М.Ф.Бирка // Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. – Вип. 675. – Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2013. – С. 11-19.
  21. Бирка М.Ф. Концептуальні засади управління професійним розвитком учителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка». – 2014. – № 2 (78).  – С. 21-24.
  22. Бирка М.Ф. Вплив світових тенденцій еволюції освіти на професійний розвиток учителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Обрії: Науково-педагогічний журнал. – Івано-Франківський ОІППО. – 2014. –№1(38). – С.7-10.
  23. Бирка М.Ф. Сучасні концепції професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у світових тенденціях еволюції освіти / М.Ф.Бирка // Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. – Вип. 679. – Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2014. – С. 3-9.
  24. Бирка М.Ф. Концептуальні засади підвищення мотивації вчителів природничо-математичних дисциплін до професійного розвитку / М.Ф.Бирка // Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка: зб. наук. пр. / Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Ін-т проблем вих. НАПН України / редкол. : Огнев’юк В.О., Бех І.Д., Хорунжа Л.Л. [та ін.]. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. – № 21. – С. 69-73. 
  25. Бирка М.Ф. Розвиток концепції неперервної освіти у світовій теорії та практиці / М.Ф.Бирка // Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. – Вип. 680. – Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2014. – С. 11-18.
  26. Бирка М.Ф. Розвиток концепції неперервної освіти в Україні / М.Ф.Бирка // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: Т.І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2014. – Вип. 34 (87). – С. 69-74.
  27. Бирка М.Ф.  Організація науково-методичної роботи на різних рівнях системи освіти регіону / М.Ф.Бирка // Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. – Вип. 700. – Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2014. – С. 21-28.
  28. Бирка М.Ф.  Система післядипломної педагогічної освіти регіону та напрями її вдосконалення / М.Ф.Бирка // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – Серія: Педагогічні науки. – 2015.  – № 1 (302).– С. 4-9.
  29. Бирка М.Ф. Теоретико-методичні засади побудови критеріальної бази для оцінювання рівня професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Наукові записки. – Вип. 156. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – С. 29-35.
  30. Byrka M.F. Guidelines for effective implementation of STEM education in Ukraine / M.F.Byrka // Наукові записки. – Вип. 159. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – С. 14-18.
  31. Бирка М.Ф. Технологія розробки компетентнісних завдань з природничо-математичних дисциплін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 161. С. 20-27.
  32. Бирка М.Ф. Бар’єри, виклики та принципи ефективної реалізації STEM освіти в Україні / М.Ф.Бирка // Наукові записки Малої академії наук України. Серія «Педагогічні науки». К. : 2018. С. 6-24.
  33. Бирка М.Ф. ІКТ компетенція вчителя інформатики: концепція структури та змісту. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки.  2018. Вип. 172. С. 228-235.
  34. Бирка М.Ф. Сім базових психолого-педагогічних законів ефективного професійного розвитку вчителя. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 174.  С. 32-36.
  35. Бирка М.Ф. Суспільно-державна зумовленість системи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 178. С. 22-25.
  36. Бирка М.Ф. Закономірності професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін. Наукові записки.  Серія: Педагогічні науки.  2019. Вип. 182.  С. 20-24. DOI: 10.36550/2415-7988.2019.182.2.
  37. Бирка М.Ф. Алгоритмічне мислення як ключова умова ефективності професійної діяльності сучасного вчителя у світі VUCA. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. Вип. 66. Т. 1. С. 97-102. DOI.  https://doi.org/10.32840/1992-5786.2019.66-1.20
  38. Бирка М.Ф. Загально-дидактичні принципи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. Вип. 73. Т. 1. С. 105-109. DOI.  https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.73-1.20 
  39. Бирка М.Ф. Комплекс андрагогічних принципів професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. Вип. 74. Т. 2. С. 21-25. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-2.4.   
  40. Бирка М.Ф. Пріоритети професійного розвитку майстрів виробничого навчання в умовах діджиталізації. Вісник глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: педагогічні науки. 2020. Вип. 2 (43). С. 90-97.
  41. Бирка М.Ф. Реформування сучасної загальної середньої освіти: основні акценти і концепти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. Вип. 82. С. 91-98. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.82.15.
  42. Бирка М. Ф.,  Лучко В. М., Перун Г. М. Реформа «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти: основні ризики та виклики для вчителів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. Вип. 85. С. 50-57. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.85.8
  43. Бирка М.Ф. Перспективні напрями дослідження проблеми алгоритмічного мислення. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. Вип. 87. С. 29-33. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2023.87.4. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8098
  44. Лучко В. М., Бирка М. Ф., Ленюк О. М. Проект Стандарту вищої освіти зі спеціальності «014. Середня освіта»: можливість одночасного навчання з двох спеціальностей бакалавріату. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. Вип. 90. С. 105-111. DOI https://doi.org/10.32782/1992-5786.2023.90.18.   https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9682
  45. Бирка М. Ф. Конструкт «організаційно-педагогічні умови» у дисертаційних дослідженнях: сутність, властивості і методи визначення. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. Вип. 90. С. 63-70. DOI https://doi.org/10.32782/1992-5786.2023.90.11. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9681. 
  46. Бирка М. Ф., Лупаренко Л.А. Сутність, властивості та методи визначення конструкту «організаційно-педагогічні умови» у використанні веборієнтованих енциклопедій. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки. 2023. Том 34 № 3. С. 5-24. DOI: https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v34i3.1476https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8754.   
  47. Бирка М. Ф. Дефініція холістичного змісту курсу «Методика викладання інформатики». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Вип. 213. С. 411-417. DOI: 10.36550/2415-7988-2024-1-213-411-417. https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1821/1799.  https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9908
  1. Бирка М.Ф., Ковальчук В.І. Використання компетентнісного підходу при викладанні інформаційних технологій / М.Ф.Бирка, В.І.Ковальчук // Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі: Проблеми науки, практики і освіти. Тези доповідей: Матеріали ХIV Міжнарод. наук.-практ. конф., Київ 27 листопада 2008 р.; У 2-х т. / Редкол. І.І.Тимошенко (голова) та ін. – К.: Вид-во Європ. Ун-ту, 2009. – Т. 1. – 310 с., - с. 39-42.
  2. Бирка М.Ф. Дистанційна освіта як засіб професійного розвитку педагога / М.Ф.Бирка // Електронні ресурси та технології: створення, використання, доступ : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Вінниця, 10-17 травня 2011 р. – К.: Кондор, 2011. – С. 22-26.
  3. Кадук А.М., Бирка М. Ф. Технологія створення мультимедіа курсів / А.М. Кадук, М. Ф. Бирка // Інформаційні технології та безпека інформаційно-комунікаційних систем / Збірник наукових праць міжнародної науково-технічної Інтернет-конференції. /Кол. авт./ - Вінниця: Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників, березень 2012 року. – С. 105-112.
  4. Бирка М.Ф. Віртуальна  педагогічна спільнота як засіб професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Педагогіка та психологія: наука, реальність, застосування: Збірник тез наукових робіт міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, Україна 26-27 жовтня 2012 року). – Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки», 2012. – С. 25-28.
  5. Бирка М.Ф. Концептуальні засади підготовки вчителів природничо-математичних дисциплін до інноваційної діяльності. Філософсько-теоретичні та практико-зорієнтовані аспекти випереджаючої освіти для сталого розвитку : матеріали ІІ всеукраїнської конференції (м. Дніпропетровськ, 5 грудня 2013 р.). Частина І. Дніпропетровськ: «Роял Принт», 2014. С.124-126.
  6. Бирка М.Ф. Професійний розвиток учителів в умовах інформаційного суспільства / М.Ф.Бирка // Розвиток сучасної освіти: теорія, практика, інновації : зб. мат. ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., Київ, 25-26 лютого 2016 р. – К. : Міленіум, 2016. – С. 107-108.
  7. Бирка М.Ф. Основні психолого-педагогічні закони професійного розвитку особистості / М.Ф.Бирка // «Управління якістю вищої освіти: проблеми та перспективи»: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції 29 вересня 2017 р. – К.: Інститут післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2017. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://umo.edu.ua/. – С. 189-191.  
  8. Бирка М.Ф. Алгоритмічна компетентність як ключовий компонент технологічної підготовки сучасного вчителя. Актуальні проблеми технологічної і професійної освіти. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 14 травня 2020 р. Глухів: Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2020. С. 29-30.
  9. Бирка М.Ф.  Основні концепти і проблеми сучасної освіти. Гуманітарний корпус. Вип. 44. С.122-124.
  10. Бирка М., Чепишко О. Основні акценти викладання математики та інформатики в 5-9 класах Нової української школи. Математика та iнформацiйнi технологiї. Матерiали мiжнародної наукової конференцiї, присвяченої 55-рiччю факультету математики та iнформатики, 28-30 вересня 2023 р. Чернiвцi: Чернiвецький нац. ун-т, 2023. С.149-150.
  11. Бирка М., Скрипська Г., Качуровська Л. Передумови ефективного впровадження формувального оцінювання у базовій середній освіті. Нова українська школа: від теорії до практики: збірник статей ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Чернівці, 26 жовт. 2023 р.). С. 66-74. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8787.  
  12. Бирка М. Ф. Авторські концепти професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи : матеріали XIІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 5 квітня, 2024 р.). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2024. С. 22-25. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9940.
  1. Бирка М.Ф. Концептуальні засади розвитку професійної компетентності викладача інформаційних технологій ПТНЗ / М.Ф.Бирка // Перспективи впровадження інформаційних та комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Матеріали науково-практичної Інтернет-конференції. / Кол.авт./ – Вінниця: Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників, 20 листопада – 4 грудня 2009 року. – С. 15-25.
  2. Бирка М.Ф. Модель розвитку професійної компетентності викладача інформаційних технологій ПТНЗ / М.Ф.Бирка // Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ : зб. мат. Респуб. наук.-практ. Інтернет-конф., Вінниця, 12-18 квітня 2010 р. – К.: вид. «Кондор», 2010. – С. 16-28.
  3. Бирка М.Ф. Розвиток  професійної компетентності викладача інформаційних технологій ПТНЗ: результати дослідно-експериментальної роботи / М.Ф.Бирка // Професійно-технічна освіта: пошуки шляхів оновлення : мат. наук.-практ. Інтернет-конф. / Інститут післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників Університету менеджменту освіти (м. Донецьк) : ІПО ІПП УМО (м. Донецьк), 2010. – С. 18-22.
  4. Бирка М.Ф. Неперервна освіта викладачів професійно-технічних навчальних закладів: сучасний стан та перспективи розвитку / М.Ф.Бирка // Демократизація освіти: досвід, пошуки, перспективи / Тези Всеукраїнської науково-практичної конференції. Чернівці, 23 вересня 2010 р. – Чернівецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. – Чернівці, 2010. – С. 62-64.
  5. Бирка М.Ф. Неперервна освіта вчителів в Україні та США: порівняльний аналіз / М.Ф.Бирка // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Неперервна освіта: сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку». 29 березня 2012 року. – Чернівці, 2012. – С. 147-148.
  6. Бирка М.Ф. Рівень філософської методології дослідження проблеми професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Методологічні та методичні проблеми формування історичної пам’яті молоді: матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції (13-14 грудня 2012 р., м. Херсон) / за ред. С.Г.Водотики, Ю.В.Кузьменко. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2012. – С. 9-19.
  7. Бирка М.Ф. Професійний розвиток учителів природничо-математичних дисциплін у світових тенденціях еволюції освіти / М.Ф.Бирка // Модернізація загальної та професійної освіти в умовах глобального світу : тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. 22-23 березня 2013 р. / за ред. В.М. Огаренка та ін. – Запоріжжя : КПУ, 2013. – С. 112-115.
  8. Бирка М.Ф. Професійний розвиток учителів природничо-математичних дисциплін в умовах інноваційних трансформацій / М.Ф.Бирка // Збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції «Управління інноваційним розвитком системи загальної середньої освіти в умовах соціально-економічних реформ» / за ред. Л.М.Ващенко. – Чернівці : Наші книги, 2014. – С.69-70.
  9. Бирка М.Ф. Напрями вдосконалення регіональної складової системи післядипломної педагогічної освіти  / М.Ф.Бирка // Інноваційні стратегії неперервної освіти педагогів в системі післядипломної освіти : матеріали Всеукр. науково-практичної конф., 14-15 травня 2014 року.  – Ч. І. / уклад. Н. А. Полішук, В. В. Камінська. – Луцьк, ВІППО, 2014. – С. 54-60.
  10. Бирка М.Ф. Науково-методичний супровід процесу підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет конференції «Модернізація регіональної системи підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників як умова підвищення якості освіти», (04 грудня 2014 року). – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2014. - С. 33-36.
  11. Бирка М.Ф. Проблема мотивації вчителів природничо-математичних дисциплін до професійного розвитку / М.Ф.Бирка // Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти: Тези Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 27 травня 2016 р.) – К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/materiali-konferencij-cippo/vseukr-naukovo-praktichnakonferenc-27.05.
  12. Бирка М.Ф. Передумови формування змісту професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін / М.Ф.Бирка // Інноваційна діяльність та дослідно-експериментальна робота в сучасній освіті: збірник матеріалів IV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (27 жовтня 2016, Чернівці) / За заг. редакцією М.Ф.Бирки, І.Б.Черкез. – Чернівці: ІППОЧО, 2016. – C. 6-12.
  13. Бирка М.Ф. STEM-освіта як нова парадигма шкільної освіти / М.Ф.Бирка //  Професійний розвиток та управління людськими ресурсами в системі післядипломної педагогічної освіти в контексті трансформації освіти України: зб. матеріалів Всеукраїнської наук.-практ. конф., Київ, 28 жовтня 2016 р. / за заг.ред. В. В. Олійника. − К. : УМО НАПН України, 2016. – C. 296-298.
  14. Бирка М.Ф. Основні психолого-педагогічні закони професійного розвитку особистості / М.Ф.Бирка // Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 26 травня 2017 р.) – К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2017. – 144 с. – С.8-11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/konferenciji.
  15. Бирка М.Ф. Бар’єри і виклики на шляху успішного впровадження STEM освіти в Україні  / М.Ф.Бирка // STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес: збірник матеріалів І регіональної науково-практичної веб-конференції Тернопіль, 24 травня 2017 р. – Тернопіль: ТОКІППО, 2017. – С. 9 – 13.
  16. Бирка М.Ф. Етапи підготовки вчителів природничо-математичних дисциплін до впровадження STEM освіти у ЗНЗ / М.Ф.Бирка // Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти: збірник наукових праць І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (24 травня 2017 р., Суми) – [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://sites.google.com/view/professional-education-kaf/діяльність-кафедри/всеукраїнська-конференція.
  17. Бирка М.Ф. Теоретичні концепти компетентнісного підходу в освіті / М.Ф.Бирка // Тези доповідей V Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інноваційна діяльність та дослідно-експериментальна робота в сучасній освіті» (20 жовтня 2017 року, Чернівці-Сєвєродонецьк) / Укл. Бирка М.Ф., Черкез І.Б. – Чернівці: ІППОЧО, 2017. – С. 16-18.
  18. Бирка М.Ф. Атестація та сертифікація педагогічних працівників в умовах Нової української школи. Сучасна освіта в контексті нової української школи  : зб. тез Всеукр. наук.-практ. конф. з міжн. уч. 11–12 жовт. 2018 р. Чернівці, 2018. С. 41-43.
  19. Бирка М.Ф. Алгоритмічне мислення особистості як відповідь на виклики сучасності : зб. тез конф. Всеукр. наук.-практ. конф. «Формування особистості в умовах викликів сучасної епохи», 22 листопада 2019 р. Чернівці, 2019. с. 142-144.
  20. Бирка М.Ф. Комплекс акмеологічних принципів професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін. Матеріали V Усеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти» (27 травня 2021 року, Суми).  Суми: КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2021. С. 510-517.
  21. Бирка М., Скрипська Г. Основні принципи ефективної реалізації STEM освіти в Україні. Методична система навчання основам технології та робототехніки як складової STEM-освіти: збірник тез за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції, 25 листопада 2021 р.. Чернівці, 2021. С. 8-9.
  22. Бирка М.Ф. Цільові орієнтири і потенційні можливості розвитку професійної компетентності педагога в післядипломній освіті. Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти: збірник наукових статей. Суми, 2022. С. 374-378.
  23. Бирка М. Педагогіка партнерства: особливості реалізації принципів соціального партнерства. Педагогіка партнерства: реалії та перспективи: зб. матер. Всеукр. наук.-практ. конференції, присвяченої 104-й річниці від дня народження В. Сухомлинського, 11-12.10.2022. Кропивницький, 2022. С.17-22.
  24. Бирка М. Ф., Скрипська Г. В., Чепишко О. М. Педагогіка партнерства: основні хибні уявлення та небезпеки.  Нова українська школа: від теорії до практики: збірник статей І Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Чернівці, 28 жовт. 2022 р.). С. 93-100.
  25. Бирка М.Ф.  Концептуальні засади створення безпечного цифрового освітнього середовища. Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти: зб. наук. стат. / За заг. ред. Г. Л. Єфремова. Суми, 2023. С. 363-367.

Член редакційної колегії Вісника Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка». Журнал внесено до Переліку Б наукових фахових видань України з педагогіки (Наказ № 420 Міністерства освіти і науки України від 15 квітня 2021 р.). URL: https://pedvisnyk.knu.ua/index.php/pedagogy/about/editorialTeam 

 

1. Міжнародне стажування «Innovations in Science: the Challenges of our time» 180 год. (6 ECTS) Varna Free University (Bulgari). Сертифікат № C-9765/22.09.2019.
2. Міжнародне стажування «Pedagogy, sociology and philosophy in the field of European education» 135 год. (4,5 ECTS) Jurai Dobrila University of Pula (Croatia). Сертифікат № HR 9362/02.10.2020.
3. Міжнародне стажування «NEW LAW AND ORDER OF (POST) COVID-19 WORLD: SOCIO-ECONOMIC IMPACTS, TOURISM AND EDUCATION (SEITE 2022)» 180 год. (6 ECTS) University of Rijeka (Croatia), PAR University (Croatia), National Aviation University (Ukraine). Сертифікат № HR 9711/23.09.2022.
4. Участь у проєкті «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом») (сертифікат № 534 про підвищення кваліфікації за програмою курсу «Нова українська школа: перехід на наступний рівень», 2021 р.).
5. Ed-era. Навчання за програмою підвищення кваліфікації «Цифровий учитель» (30 годин  1 кредит ЄКТС). Сертифікат від 12.10.2023 р. https://study.ed-era.com/uk/verifycertificate/?uuid=af84a803-db4a-4437-9592-5d5af027caff.  

1. Офіційне опонування дисертаційної роботи Воробйової Оксани Миколаївни   «Підготовка майбутніх учителів біології на засадах компетентнісного підходу», подану на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки (захист 21 січня 2021 року, Разова спеціалізована вчена рада ДФ 44.053.002). 
URL: http://pnpu.edu.ua/svr002.  
2. Офіційне опонування дисертаційної роботи Каганцової Тетяни Миколаївни «Професійний розвиток керівників гуртків фізико-математичного спрямування закладів позашкільної освіти в системі післядипломної педагогічної освіти», представлену на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки» (захист 25 лютого 2021 року, Разова спеціалізована вчена рада ДФ 56.146.005).  
URL: https://gnpuaspirantura.wixsite.com/naukovikadry/%D0%B4%D1%84-56-146-005.  
3. Офіційне опонування дисертаційної роботи Бикової Тетяни Борисівни «Професійна підготовка майстрів виробничого навчання швейного профілю із застосуванням змішаного навчання», подану на здобуття наукового ступеня доктора філософії  за спеціальністю 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» (захист 27 квітня 2021 року, Разова спеціалізована вчена рада ДФ 56.146.008). 
URL: https://gnpuaspirantura.wixsite.com/naukovikadry/%D0%B4%D1%84-56-146-008

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності